Η κατάσταση της Ευρωπαϊκής GovTech – Έκθεση της εταιρείας τεχνολογίας Public

 

H έκθεση με τίτλο «The State of European GovTech: Key Themes and Plays in the European Govtech Ecosystem» κυκλοφόρησε από την κυβερνητική εταιρεία τεχνολογίας Public το 2021 και περιγράφει πώς οι νεοφυείς επιχειρήσεις μπορούν να συμμετάσχουν καλύτερα στην παροχή δημόσιων υπηρεσιών όπως απαιτείται από την κυβέρνηση.
Η έκθεση κάνει έναν απολογισμό του τρόπου με τον οποίο αναπτύχθηκε o τομέας GovTech, λαμβάνοντας υπόψη ορισμένες από τις σαφείς επιτυχίες και αποτυχίες του τα τελευταία χρόνια. Αναλύει επίσης τον αντίκτυπο του COVID-19 στην επιτάχυνση της ψηφιοποίησης εντός των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων και τις επακόλουθες επιπτώσεις στη κυβερνητική τεχνολογία ως σύνολο σε ολόκληρη την ήπειρο.
Να σημειωθεί ότι αντικατοπτρίζει τα ευρήματα από έρευνα που διεξήχθη μέσω συνεντεύξεων με ενδιαφερόμενους φορείς και υπεύθυνους λήψης αποφάσεων της GovTech και αποτυπώνει την ταχέως μεταβαλλόμενη κατάσταση σε αυτόν τον τομέα. Όπως προβλέπει, έως το 2025, σχεδόν κάθε ευρωπαϊκή χώρα θα έχει ξεκινήσει μια επανάληψη του δικού της προγράμματος κυβερνητικής τεχνολογίας.

Παραδείγματα
Στο Ηνωμένο Βασίλειο το the GoV Tech Catalyst Fund είναι ένα πρόγραμμα που παρέχεται από το Υπουργείο Επιχειρήσεων, Ενέργειας και Βιομηχανικής Στρατηγικής(BEIS) και την Κυβερνητική Ψηφιακή Υπηρεσία ( GDS), το οποίο μεταχειρίζεται ένα ταμείο 20 εκατομμυρίων λιρών για την επίλυση προβλημάτων του δημόσιου τομέα, χρησιμοποιώντας καινοτόμο τεχνολογία που κατατίθεται από διάφορα μέρη της κυβέρνησης.
Η έκθεση, που υπογραμμίζει παρόμοιες πρωτοβουλίες σε χώρες όπως η Πολωνία, η Ισπανία, η Γαλλία και η Δανία, δίνει έμφαση στην εξάρτηση των κυβερνήσεων από τις νεοφυείς επιχειρήσεις λόγω της βοήθειας που μπορούν να προσφέρουν στην παροχή κρίσιμων δημόσιων υπηρεσιών- κάτι το οποίο, εξάλλου, έγινε φανερό στη διάρκεια της κορύφωσης του COVID-19.
Ένα παράδειγμα είναι η περίπτωση της startup SideKick με έδρα την Ισλανδία, η οποία χαιρέτησε την ικανότητα της εταιρείας να περιστρέφεται κατά τη διάρκεια της πανδημίας και να χρησιμοποιεί το λογισμικό της για τη διαλογή ασθενών και τη διαχείριση μεγάλου αριθμού αυτοαπομονομένων ατόμων. Η ψηφιακή τους θεραπευτική πλατφόρμα επέτρεψε την αποτελεσματικότερη παροχή πόρων στις υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης, ελευθερώνοντας χρόνο για τους εργαζόμενους στον τομέα της υγείας πρώτης γραμμής και παρέχοντας λεπτομερή παρακολούθηση των συμπτωμάτων για όσους απομονώνονται.


Διαπιστώσεις

Η έκθεση έχει και κάποιες διαπιστώσεις που προκαλούν προβληματισμό. Όπως ότι το 80% των νεοφυών επιχειρήσεων που συνεργάζονται με τον δημόσιο τομέα, δεν θεωρούν τους εαυτούς τους μέρος του οικοσυστήματος των ψηφιακών υπηρεσιών για υπηρεσίες δημοσίου. Αυτές οι επιχειρήσεις εντοπίζουν τα προβλήματα συνεργασίας στους τομείς που αφορούν στις προμήθειες και τις ψηφιακές δεξιότητες. Έχει ενδιαφέρον δε, ότι το 50% των ερωτηθέντων στην έρευνα που προηγήθηκε της έκθεσης τόνισαν ότι οι κυβερνήσεις είναι «διστακτικές» απέναντι στις νεοφυείς επιχειρήσεις.
Η Public, ωστόσο, καταλήγει σχετικά με αυτό: «Τώρα είναι η ευκαιρία να ενσωματωθούν οι κυβερνητικές τεχνολογίες ψηφιακού μετασχηματισμού προς όφελος των απλών πολιτών που θα έχουν καλύτερες υπηρεσίες».

Διαβάστε ολόκληρη την έκθεση εδώ:
https://view.publitas.com/public-1/the-state-of-european-govtech-report/page/1